home | missie | werkwijze | bestuur | voorbeelden | tip een pand | contact
bestuur
Bram van der Velde
voorzitter

Met zijn vernieuwende kijk op volkshuisvesting wil Bram de woningnood onder jongeren aanpakken. "We moeten naar een flexibeler, realistischer aanpak toe. Kijken wat je al hebt en daar gebruik van maken. Herontwikkeling van incourante kantoren biedt voor ontwikkelaars commercieel interessante mogelijkheden. Hiermee laten ze ook hun maatschappelijk gezicht zien." Zelf heeft Bram jarenlange ervaring met antikraakorganisaties. De aanpak van vastgoedbeheerders viel hem altijd al op: vijf of zes mensen huisvesten waar ook makkelijk tachtig mensen zouden kunnen wonen. Bram is bevlogen; wat je noemt een man on a mission.

Arnout Scheurwater
secretaris / penningmeester

Arnout is een pionier op het gebied van tijdelijk herbestemmen tot jongerenhuisvesting. In de afgelopen jaren was hij nauw betrokken bij de realisatie van meer dan 250 tijdelijke studentenkamers. Op het gebied van het vergunningentraject is er weinig dat Arnout niet weet. Hij brengt bouwkundig en financieel talent in, maar vooral de nodige ervaring. Klik op de (link) voor voorbeelden.